no worries
Jag pluggar i Australien under hösten 2006. Här kulturkrockar jag med allt och alla och utforska massvis av alldeles nya och uppfinningsrika sätt att göra bort mig, och delar med mig av dessa fantastiska pinsamheter till er. Grattis!
2006-11-08
Halloween och Uluru


Uluru eller Ayers Rock är en jättestor sten mitt ute i öknen. En JÄTTESTOR sten MITT ute i öknen. 340 meter hög, 8 km omkrets, på bilden till vänster är den över 2 mil bort, och det är 48 mil till närmsta stad: Alice Springs, 26 500 invånare. Det finns ingenting högre än träd på flera hundra mils omkrets. (Förrutom Ulurus lillebror Kata-Tjuta, en nästan lika imponerande klump några mil bort.)

Jättekonstigt.



Halloween är något man firar i nordamerika. Det gör man inte i Australien, men det hindrade inte alla amerikanskt folk att ordna en halloween-fest. Kvällen hade sina upp- och nergångar, men den var bättre än den verkar på bilder, nästan hela tiden.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?