no worries
Jag pluggar i Australien under hösten 2006. Här kulturkrockar jag med allt och alla och utforska massvis av alldeles nya och uppfinningsrika sätt att göra bort mig, och delar med mig av dessa fantastiska pinsamheter till er. Grattis!
2006-09-07
Utgång
hmm, better do this one in Swedish...

Det har blivit utgång av i den här staden många gånger nu... Men det här är första gången jag är nykter nog för att orka skriva en blogg om det efteråt.

Ok. Var börjar man?

Musiken kanske... Och det vill jag lova, enformigare musik än så här finns fan inte. Ok, rätt som det är spelar de Eric Prydz eller nån Roxette-mix, men det hjälper ju inte. Så går man till nåt annat dansgolv, bara för att inse att de spelar precis likadan musik (fast olika) på alla dansgolv. Suck.

Dansen kanske... Men, va gött, nästan alla dansar vettigt, förrutom de där som dansar som om de får ett epilepsianfall eller nåt. Och förrutom vissa utbytesstudenter förstås, inklusive mig...

Damerna kanske... Det ligger till så här, att i Australien har nästan precis alla människor mörkbrunt hår. Jag börjar sakna andra hårfärger nu faktiskt.

Bussförbindelserna kanske... Hur kan man ha en stad med 80 000 invånare utan att ha nattbussar? Inte ens på lördagkvällar går det nattbussar. Sista bussarna går 19:00 på vardagar, ännu sämre på lördagar och på söndagar går det färre bussar mellan campus och centrum än mellan Karlstad och Molkom.
...så ska man ta sig hem, så är det taxi som gäller. Underbart.

Röken kanske... Länge leve rökförbud.


Fast, allt är ju inte helt dåligt. Här har man ju trots allt ett fungerande studentliv, att gå ut på krogen en onsdag och hitta fler man känner än vissa kvällar på Nöjes känns ju lite märkligt. Och så är det ju faktiskt öppet till 3 också, jippi...


Jaja, det var den kvällen. Godnatt.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?