no worries
Jag pluggar i Australien under hösten 2006. Här kulturkrockar jag med allt och alla och utforska massvis av alldeles nya och uppfinningsrika sätt att göra bort mig, och delar med mig av dessa fantastiska pinsamheter till er. Grattis!
2006-08-08
Lägesrapport 1½
1. Braveheart vs resten: Braveheart vinner på WO
Såg Braveheart idag.

2. Melbourne vs Karlstad: 3-0
I lördags var vi till Melbourne igen. Lika perfekt som de första två gångerna.

3. Custard vs All-Stars: 2-0
Jag vet inte vad det är för nåt, men det ser precis ut som yogurt. Och currysås. Och smält ost. JAG HATAR CUSTARD!

4. Grannar vs Jan: 5-0
Mitt hus är skyldigt mig tre ägg, ett glas mjölk och minst en portion smör.

5. Huset vs hyresgästerna: 11-0
Tvättmaskinen är trasig. Heltäckningsmattan i korridoren är upplyfta för att förhindra vattenskador från den trasiga tvättmaskinen. Den förra torktumlaren är trasig. Den nya torktumlaren är trasig. Ett vägguttag i köket är trasigt. Duschdörren är trasig. Toalettdörrens lås är trasigt. Fjärrkontrollen till TV:n saknas. Mitt nyckelkort är trasigt. Fönstrena i toaletten och duschen är trasiga. En stol saknas.

6. Kia vs Ikea: 0-1
Föreläsare: "Holden, Ford och Toyota... Hmm, kan nån komma på nåt nytt bilmärke?"
Duktig flicka: "Kia"
Föreläsare: "Kia, hmmm, jag trodde dom gjorde möbler, nåväl"

7. Folkräkning vs Folkbokföring: 0-1
Ok, så precis som de flesta andra länder har inte Australiensare personnummer. Inget fel med det... Men vad hemskt jobbigt det blir att man var 6:e år ändå ska räkna befolkningen, genom att dela ut formulär till ALLA i HELA LANDET.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?