no worries
Jag pluggar i Australien under hösten 2006. Här kulturkrockar jag med allt och alla och utforska massvis av alldeles nya och uppfinningsrika sätt att göra bort mig, och delar med mig av dessa fantastiska pinsamheter till er. Grattis!
2006-07-18
Three day mess
1. "It happens every year, we got loads of students, especially among the ones who are very confident before they get here, that just breaks down into a complete mess the first few days here."

Been there, done that.

2. Nåväl. Söps gjordes det igår. Alldeles för mycket. Jag minns inte mycket, och det jag minns var väl kanske inte jättebra. Citerar mig själv i högform: "Aaaaah! Paper cut! Paper cut!"

3. Av en ointressant anledning har jag bara en enda film på datorn: Robin Hood - Men in Tights. Nästan rolig förvisso, men jag fick en sån faslig lust att se Prince of Thieves så att det finns inte. Hur kommer detta sig?

4. Dagens skillnader, och i dag fokuserar jag på de små detaljerna.
Vatten luktar skit
Vattenkranarna är annorlunda
Man har på/av-knappar på alla elkontakter
Tvättmaskinerna är totalt annorlunda
Volvo har dåligt rykte
Det sitter papegojor i träden
Sorteringssystemen i biblioteken är annorlunda
Man kör på fel sida av vägen
Alla busskurer är vända åt fel håll, eftersom det alltid regnar åt samma håll i den här staden
TV är skit här


This page is powered by Blogger. Isn't yours?