no worries
Jag pluggar i Australien under hösten 2006. Här kulturkrockar jag med allt och alla och utforska massvis av alldeles nya och uppfinningsrika sätt att göra bort mig, och delar med mig av dessa fantastiska pinsamheter till er. Grattis!
2006-07-31
Tankar II
1. Viktiga saker

Ibland händer det saker som får en att inse vad som är viktigt här i livet.

Att köpa, alltså.

Det första jag ska köpa när jag kommer hem och får råd är en ordentlig stereo, en Uno-kortlek och filmen Robin Hood: Prince of Thieves.

Jag kanske låter besatt av Robin Hood-filmen... Det är jag. Men kom igen, det är en film som har allt: 90-tal, medeltid, riddare, kungar, fäktningsscener, onda adelsmän och kämpande bönder, en hjältesaga, en slabbig kärlekshistoria, dyr rekvisita, en handling som "justerats" riktigt ordentligt från den riktiga legenden för att passa på filmduken, en handling som utspelar sig i england men med amerikanska skådespelare utan någon som helst brittisk accent, en superkänd skådespelare som på senare gått under jorden på grund av en bunt floppande storfilmer, och en låt av en superkänd artist och vars refrängtoner spelades i bakgrunden genom hela filmen och hade en musikvideo som visade scener ur filmen och som sedan blev den bäst säljande i USA i hela 16 veckor.

2. Pojkar och flickor, LunarStormStyle

Sekund 1: Ååå, vad jobbigt, suck, evig olycka, pest och pina, blä

Sekund 2: Men skogen är ju faktiskt full av träd, mister du en står tusen åter, bla bla

Sekund 3: "Är hon inte söt?" -> "Jomen såklart, det är ju al--" -> blir avbruten och ett simpelt försök att uttrycka sin beundran för halva Australiens befolkning förvandlas på en sekund till en fasligt jobbigt missförstånd där ett antal individer får för sig tragiska saker.

Sekund 4: Måste ni dricka på ALLTING på "jag har aldrig..."?

3. Scrubs. Nu blir det flummigt, mina damer och herrar

Scrubs känns mer som verkligheten än vad verkligheten gör.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?