no worries
Jag pluggar i Australien under hösten 2006. Här kulturkrockar jag med allt och alla och utforska massvis av alldeles nya och uppfinningsrika sätt att göra bort mig, och delar med mig av dessa fantastiska pinsamheter till er. Grattis!
2006-07-22
Melbourne
1. Citat: "[Ballarat] is like officially known as, like, the the coldest fucking place in Australia"

2. På väg till Melbourne, för att vara lite mer exakt, en bunt mil från Melbourne i en liten stad kallad "Melton", såg jag en skylt: "Victoria University of Technology"... Ok, så det är där jag hade hamnat om jag sökt till "Melbourne". Då är jag nog hellre i Ballarat.

3. Jag har turistat i Melbourne idag. Vet inte riktigt vad jag ska säga, det var ungefär som man trott och hoppats, liksom. För övrigt är de andra utbytesstudenterna ett fasligt kul gäng - den här terminen kommer nog inte bli dålig på något sätt och vis faktiskt, och i morgon ska vi tillbaka till Melbourne. (Bilder på höghus och träd och folk kanske kommer upp nån annan dag när jag inte ska upp om mindre än 7 timmar.)

4. Livet är ironiskt: Precis de nationaliteter man trodde man inte skulle kunna stå ut med, är precis de man umgås med helt plötsligt. Även om jag inte tänker ge mig in i nån politisk diskussion, NÅGONSIN, med en amerikan, är det bara att inse att man är några hundra fördomar fattigare nu än för två veckor sen.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?