no worries
Jag pluggar i Australien under hösten 2006. Här kulturkrockar jag med allt och alla och utforska massvis av alldeles nya och uppfinningsrika sätt att göra bort mig, och delar med mig av dessa fantastiska pinsamheter till er. Grattis!
2006-07-18
Jättekonstigt
1. Northern Territory ligger i Australien, men är inte en stat. Australiensare måste rösta i parlamentsval enligt lagen, men eftersom NT inte är en stat, har de inga platser i parlamentet. Resultatet är, att i NT är folket tvunget att rösta fram vilka personer som skall skickas ner till Canberra för att titta på när de andra staternas folkvalda beslutar om saker och ting.

NT inbjöds att bli en stat 1998, men man avstod.

2. Främlingen vi mötte på bussen tar med oss till Melbourne på fredag. Som sagt, världens trevligaste folk.

3. Jag pluggar förstås under IT-institutionen. Hur kan det komma sig att man på en sådan institution måste, med papper och penna, rita sitt eget schema?

This page is powered by Blogger. Isn't yours?