no worries
Jag pluggar i Australien under hösten 2006. Här kulturkrockar jag med allt och alla och utforska massvis av alldeles nya och uppfinningsrika sätt att göra bort mig, och delar med mig av dessa fantastiska pinsamheter till er. Grattis!
2006-07-13
Jan ar i Australien
Just det, sa ar det.

Jag ska skriva mera nar jag vet om det ar bra eller daligt.

Det ser nog ratt roligt ut nar nan vilsen kille kommer ut fran affaren med nagra matkassar, satter sig vis busshallplatsen, reser sig upp och kollar busstiderna, satter sig igen, sitter i 5 minuter, inser "de kor at andra hallet har, jag ska sitta pa andra sidan vagen", reser sig upp, gar mot ett overgangsstalle, blir totalt forvirrad over hur overgangsstallet fungerar, forstar efter nagra sekunder funderande, korsar vagen, och satter sig vid den andra busshallplatsen. En liten seger i sig.

Annorlunda saker hittills:
- Coca-Cola och Pepsi saljs inte i 0,5 l-forpackningar utan i 0,6 l-forpackningar
- ALLA vattenkranar har tva rattar, en for kallt och en for varmt vatten
- Luftfuktigheten suger, och det ar svinkallt
- Mjolken, i alla fall den jag kopte, var gra - och smakade gratt.
- Bygga pa hojden - inte deras grej: har inte sett nagot hus hogra an tvaplansvillor an, och dom sag jag i Melbourne, fran ett flygplan.
- Internet - inte deras grej. Nerladdningsgrans: 20 megabyte per manad.
- Bussforbindelser - inte deras grej: sista bussen fran city till campus: 20:00. Pa lordagar: 19:00
- Varfor bygga busskurer vanda BORT fran vagen?
- Det Australienska folket ar faktiskt varldens trevligaste!

This page is powered by Blogger. Isn't yours?