no worries
Jag pluggar i Australien under hösten 2006. Här kulturkrockar jag med allt och alla och utforska massvis av alldeles nya och uppfinningsrika sätt att göra bort mig, och delar med mig av dessa fantastiska pinsamheter till er. Grattis!
2006-07-08
1 dag kvar
En jag pratade med en kille på KaU för att få den sjuttonde blanketterna underskrivna, berättade han att någon sagt:

Det första som händer när man kastas in i en främmande kultur, är förälskelse. (I kulturen alltså). I allt som är nytt och annorlunda och spännande, och sånt.

Det andra som händer är irritation: man tröttnar och börjar störa sig på allt som man tycker är sämre än man är van vid.

Det tredje är anpassning: man börjar tycka att allt är normalt och man börjar försöka tillhöra kulturen och bli en del av den.

(Nu var det inte så där ordagrant och så, men principen...)

Nåväl, min poäng är att det är en liten liten liten detalj som saknas: Det som händer innan man kastas in i den främmande kulturen. Hmmmm, pirrar lite. Suck...

Vissa kallar mig slö, bara för att jag åker i morrn och har inte börjat packa än.



PS: Nästa gång jag skriver är jag i Australien.


This page is powered by Blogger. Isn't yours?